måndag

Sjunger ljudbokens lov


Ett av mina favoritflyktbeteenden är att drunkna i en ny bok. Jag har använt mig av denna magiska dörr hela mitt liv.
Mn när barnen kom försvann ju tyvärr all min tid, det var då jag hittade ljudböckerna. En ljudbok kräver inte på samma sätt din totala uppmärksamhet, utan kan gå och småputtra på i bakgrunden, samtidigt som du tex lagar mat eller diskar ett diskberg.

Jag har testat tre stycken olika appar för ljudböcker.

Storytel har flest svenska ljudböcker, över 4000 st och ca 6000 engelska. Abonemanget kostar 169 kr i månaden.

Mofibo är lite billigare men har bara ca 2000 st svenska ljudböcker och endast 1000 engelska.  Kostar 129 kr i månaden.

Librivox är webbaserat och gratis, alla deras böcker är så gamla att de nu saknar upphovsrätt. En guldgruva om du vill lyssna på klassiska romaner. Det finns ofta flera versioner av samma bok så det är värt att kika runt lite så att du hittar en bra uppläsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar