tisdag

Vecka 28






Detta är min andra graviditet och mitt tredje barn, första gången bar jag två, idag bara en. Mycket skiljer sig och mycket är sig likt i mina graviditeter. Den största skillnaden är väl att jag med tvillingarna var sängliggande vid denhär tiden, låg och spelade candy crush och åt kopiösa mängder broccoli med bearnaisesås (fråga inte).
Det som är likt är hur jag känner mig, hur mina tankar vandrar, vad som är viktigt. Precis som förra gången har jag dragit mig in i mitt skal, har väldigt stort behov av att vara ifred med mina tankar och det nya lilla livet. Och candy crush föralldel.

Idag hade jag tid hos min barnmorska, jag tycker hemskt mycket om henne. Vi lyssnade på hjärtljud och pratade om hur allt fortskrider. Allting ser bra ut, det är bara mitt låga järnvärde som är lite problematiskt, precis som vanligt. Det har i alla fall stannat på samma nivå i tio veckor och inte dalat vidare, vilket är bra.

Vi har också valt ett namn nu jag och Chad, det är så otroligt mysigt.

2 kommentarer:

  1. Har du testat Blutsaft? Vid min tvillinggraviditet tog jag äckliga Niferex men kompletterade med Blutsaft och dessutom minst en kiwi om dagen för att öka järnupptaget med C-vitaminerna. Det hjälpte för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen ingen dum idé :)
      (jag gillar dessutom blutsaft?)
      kram till dig

      Radera