måndag

Att längta bort


Det är måndag, jag renoverar ett dockskåp och drömmer om att flytta någon annanstans och börja om. Jag har bott i majorna i snart sju år och jag har verkligen älskat det, men nu.. det är som att jag inte längre kan ta vara på allt det som gör majorna fantastiskt. Hela grejen med att bo mitt i smeten är ju att surfa på smeten.
Men jag ramlar aldrig hem mitt i natten, inga vänner spontanplingarpå för att de är i krokarna, jag hänger aldrig på tak och tittar på solnedgången och finner aldrig mitt vardagsrum invaderat av kompisar som liksom sovit över några veckor.
Istället sicksackar jag mellan bilvägar och försöker få tvillingarna att inte plocka upp fimpar från marken.
Jag är med andra ord exakt en sådan småbarnsförälder som mitt 16åriga jag lovade att inte bli. En sån som vill bo i en småstad. En sån som vill ha ett hus på landet.

2 kommentarer:

  1. Följ efter oss till Landskrona! :D Jag såg ingen poäng med att bo i Stockholm sen vi fått barn, så nu bor vi här. Fem minuters gångväg till havet - älskar det!

    SvaraRadera
  2. Och vilket fantastiskt dockskåp förresten! Är det nåt urgammalt?

    SvaraRadera