onsdag

v 37


Barnet väger nu närmare 3 kilo och och är så att säga färdigbakad. Och jag med om jag ska vara ärlig. Herregud vad dåligt tålamod jag har i dessa tider. Diddi och Mim är verkligen helt fantastiska och bär allt tålamod deras mamma inte besitter. De berättar och förklarar och upplyser igen med snällaste rösterna tills deras tankspridda mamma äntligen begriper.  Det kan ta mig fem minuter att förstå att de vill ha havregryn inte muesli på yoghurten tex. "Ja! Blavo mamma! Bla tänkt!" Alltså <3 !!

Jag längtar väldigt mycket till att inte vara gravid och just det är någonting jag verkligen minns från förra gången. Hur liksom naturen tänkt ut detdär så himla smart, att mamman ska vara så förtvivlat trött på att vara gravid att hon längtar efter förlossningen (?!).

Annars mår jag bra. Jag är trött, tankspridd, inåtvänd, känslig, hungrig och längtig, men det är liksom helt okej ni vet, det är inga jättedåliga känslor. På det hela taget har det varit en väldigt enkel graviditet, och snart, alldeles om hörnet, är den över. 


3 kommentarer:

  1. Åh, härligt att graviditeten snart är över! Jag är en sån där som inte gillar att vara gravid utan har bara längtat tills ungarna kommer ut genom hela graviditeterna...
    Och gulliga tvillingar! Hoppas de kommer tycka det är roligt att bli storebröder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sååå skönt att vara på sluttampen :) Finns det nån som tycker om att vara gravid tänker jag :D (förrutom min mamma som påstår att hon ÄLSKADE det. Hon har ju förträngt:)

      Radera
    2. Haha! Det måste vara nån mormor-grej; min mamma har alltid hävdat att hon skulle kunna jobba med att vara gravid för det var så underbart! Lagom jobbigt när jag själv inte gillade det alls när jag förväntat mig att jag skulle må tippentoppen hela tiden. Tror också att hon förträngt. :)

      Radera